A japánok egyik fantasztikus autója a sok közül, amit természetesen a TTE készített.
1997-ben fejlesztették az autót. 98-ban debütált a Monte Carlo Rally-n. Carlos Sainz,
és Didier Auriol irányításával. Sainz a Monte-t meg is nyerte, ám a végelszámolásnál pechére 700m-el a cél előtt, a Toyota megadta magát. 98-ban Tommi Mäkinen lett a világbajnok mindössze 2 ponttal nyerte a vb-t. 99-ben megnyerték a konstruktőri világbajnoki címet, egyéniben nem tudtak nyerni a COROLLA-val. Nem sikerült olyan jól mint az öreg CELICA. Viszont strapabíró jó autó volt.

Műszaki adatok: motor 1972.3cc, 4 hengeres, 16 szelepes, turbó ami CT20-as 2.0bar-on tölt.
299 lóerő, 510Nm-es forgatónyomatékát 4000/perc fordulaton adja le. Maximális fordulatszám 5700/perc. Állandó összkerékhajtás 50-50% arányban oszlik el a tengelyek között.
Hat sebességes XTrac váltó gondoskodik az erőátvitelről.
A megállásról elöl 343mm 6 dugattyús, hátul 295mm 4 dugattyús tárcsák gondoskodnak.
A makett TAMIYA. Minőségről nincs mit mondani.

 

Az autót 1998-ban mutatták be a közönségnek. A Rally autó 1999-ben a San Remo Rally-n debütált ahol Gilles Panizzi a 2. helyre kormányozta az igencsak ígéretesnek mutatkozó 206-ost. A Peugeot Motorsport több mint 13 év múlva tért vissza a Rally világbajnokságba. Nagy célt tűztek ki maguk elé legalább olyan sikeres autót akartak építeni mint a 205 T16 EV.2-es volt. Azt hiszem abban mindenki egyetért velem, hogy ez sikerült is.

Műszaki adatok: motor 1997.5cc, 16 szelepes, 4 hengeres, 300 lóerős, és bődületesen nagy 635Nm!!!-es forgatónyomaték leadására képes 4000/perc fordulaton. Maximális fordulatszám 5250/perc. A turbó GARETT/ALLIED Signal TR30R típus. Állandó összkerék meghajtás, 50-50%-ban oszlik meg az első és a hátsó tengelyek között az erő. Melyet ötsebességes Peugeot/XTrac szekvenciális váltó közvetít. A fékek elöl 355mm-es 6 dugattyús, hátul 300mm-es 4 dugattyúsak. Az autó súlya üresen 1230 kg.

A japánok másik ütőkártyája a Subaru, de itt még mindig nem ért véget. Meg kell említenem a Mitsubishit is.  A nagy vetélytárs amióta él az EVO, és gyártják az Sti–t, WRX–et azóta két táborra szakadt a Rally-drukkerek sokasága. Mindenki egyetért azzal, hogy a két autó tökéletes. Mégis az egyiket valamiért jobban kedvelik mint a másikat, és ez így is marad. 1980–ban már világbajnoki futamokon vettek részt, 82–ben pontot is szereztek a csodaszép  Subaru Leone RX–el. Háromszoros konstruktőri világbajnoki címet tudhatnak magukénak. 2001–ben pedig RichardBurns (1971.01.17–2005.11.25) nyert világbajnokságot a KÉKVILLÁMMAL.

Műszaki adatok: motor: 1994cc, 300LE, legnagyobb nyomaték 520 NM melyet 4000/perc fordulaton ad le. Maximális fordulatszám 5500/perc. IHI turbóval szerelve. A sebesség váltásról Prodrive hat sebességes szekvenciális váltó gondoskodik. Összkerék meghajtás 50-50% arányban oszlik meg. A megállásról elöl 368mm-es, hat dugattyús, hátul 310mm-es négy dugattyús féktárcsák gondoskodnak. Üres tömeg 1230 Kg.

 

Minden idők legeredményesebb autógyártója a Rally világbajnokságok történetében. Tízszeres konstruktőr világbajnoki címet mondhatnak magukénak úgy, hogy utoljára 1992-ben nyertek, és szerepeltek hivatalosan, mint gyári csapat világbajnokságon. 1974-ben nyertek először. Csak összehasonlítás képen a 2. helyen a Peugeot áll öt világbajnoki címmel. Idő közben a Citroen is csatlakozott a Peugeot mellé! (Szerintem, ha nem lenne ilyen gyenge a mezőny most, akkor a Citroen nem állna itt)A Lancia szó hallatán a technikai sport szerelmeseinek, rögtön a rally jut az eszébe és a gépszörnyek. A Delta EVO III. egy igazi izomautó!!

 Technikai adatok: motor: 1995ccm 4hengeres, 345LE, legnagyobb nyomaték 450 Nm, 3500/perc fordulaton. Garrett AiResearch T03-as turbóval szerelve! Hat sebességes váltó, és állandó összkerékhajtás segít a motorerő aszfaltra jutásában. Az auto lassításáról elöl, 332mm-es, hátul 282mm-es tárcsafékek gondoskodnak.

Üres tömeg: 1149Kg.